Re:Able is onderdeel van Coöperatie Circulaire Economie. Bedrijfsinterieurs worden op maat gemaakt en gedurende de gebruiksperiode slechts gehuurd. Wanneer het interieur versleten is, gaat het terug naar de productieketen, waar de materialen, onderdelen en grondstoffen worden hergebruikt. Deze methode gaat uitputting van de aarde tegen.

Re:Able had behalve een woordmerk nog geen 'gezicht'. Sjink maakte een personificatie van het merk. Het werd een filantropisch karaktertje dat uitleg geeft over de bedrijfsstrategie en het principe van circulaire economie. De visuele identiteit werd gebruikt voor alle uitingen van Re:Able.
Bijdrage Sjink:
Visuele identiteit
Grafisch ontwerp iconen en illustraties
Grafisch ontwerp brochure en presentatie

Jaar: 2014
Desktop

Visie in the pocket


Deze brochure legt het concept van Re:Able in het kort uit, met weinig tekst en veel illustraties. Gemaakt op 'broekzakformaat' en bedoeld om uit te delen op beurzen.
Desktop

Infographics


Deze infographics laten de stappen uit de biologische en technische kringloop zien.
Desktop
Desktop

Digitale presentatie


Ook verzorgde ik de visualisaties voor de digitale presentatie van Erick Wuestman, voorzitter van Stichting Circulaire Economie, op het Bright Now Festival. Het doel van deze presentatie was om de missie van Re:Able te kunnen uitleggen.
“We hebben voor dit voorstel gekozen, vanwege deze filantropische personificatie van ons merk. Dat is precies wat we willen uitstralen.”
Jeroen Besteman – Eigenaar Akoestiekfabriek